Ditto. Idealny menadżer schowka systemowego

Ditto jest jednym z tych programów, które pokochasz za genialną funkcjonalność oraz prostotę. Menadżer schowka jest programem z którego korzystam bardzo często. Ale czym on właściwie jest? Menadżer schowka to program, który przechowuje wszystko to, co zostało przez nas skopiowane lub przeniesione w systemie za pomocą polecenia WYTNIJ/KOPIUJ. Dzięki temu możemy wrócić do skopiowanego jakiś czas temu tekstu, możemy kopiować na zapas i wklejać tekst lub inne medium w dowolnym momencie. Nic już nie umyka! W przypadku gdy często wklejasz jakiś tekst np. adres firmy, możesz go na stałe przypiąć do menedżera schowka i wygodnie wklejać np. poprzez kombinację klawiszy. Zobaczmy jak z niego korzystać.

Ditto. Menadżer schowka prawie doskonały

Menadżer schowka Ditto pobieramy z oficjalnej strony projektu. Możemy pobrać wersję instalacyjną oraz nie wymagającą instalacji (portable). Po instalacji uruchamiamy program. W zasobniku systemowym (obok zegara) pojawia się ikonka programu. Jeżeli nie jest ona ukryta (strzałka do góry w Windows 7).  Klikamy na nią prawym klawiszem myszy i wybieramy Ustawienia. Skonfigurujemy teraz nasz menadżer schowka.

  • W zakładce ogólne zaznaczamy Uruchom razem z systemem. Jednak gdy mimo to po uruchomieniu systemu Ditto nie startuje, musimy sami dodać program do autostartu. W tym celu w menu START, do autostartu dodajemy plik wykonywalny programu (plik .exe).
  • W zakładce Szybkie Wklejenie warto zmienić wygląd aplikacji na DarkerDitto.
  • W pozostałych zakładkach możemy ustawić skróty klawiszowe do wygodnego wklejania przypiętych „wklejek” oraz wiele innych opcji.

Teraz nauczymy się korzystać z programu. Aby zapełnić listę musisz kilka razy coś skopiować. Najlepiej jakiś tekst. Klikamy lewym klawiszem myszy na ikonce programu obok zegara.

menadżer schowka

Widzimy listę skopiowanych elementów. W tym wypadku słów.

Aby wkleić wybrany element, klikamy na niego dwukrotnie.

Słowo z żółtą karteczką jest przypięte na stałe. Zawsze będzie widoczne na samej górze listy. Przypnijmy na stałe kolejny element. Tym razem frazę menadżer schowka. 

  • Kliknij prawym klawiszem myszy na frazę menadżer schowka
  • Wybierz Clip Order i Przenieś na samą górę.
  • Od teraz fraza będzie na stałe przyklejona do listy.
  • Aby odkleić element z listy, klikamy na przyklejony tekst prawym klawiszem myszy.
  • Wybierz Clip Order i Usuń .

Wklejki możemy dowolnie grupować oraz sortować. Wszystkie dane są zapisywane w jednym pliku. Dzięki temu łatwo można przenieść dane na inny komputer.

Wpis szukany pod frazami:
menadżer schowka
schowek systemowy program
Ditto program
schowek systemowy alternatywa
zamiennik systemowego schowka